"Nattens outfit"

När jag var ca. 13 år hade min ett år yngre lillebror en kompis som han och hans kompisgäng, inklusive personen i fråga, fått för sig att jag var förälskad i (detta måste ha berott på att jag då var helt galen i en kille som bar samma namn). Detta retade mig något enormt, eftersom det ju inte var sant och dessutom tvekade inte hela bunten att ropa saker angående detta i skolan o s v, vilket tillslut ledde till att även vissa utav MINA kompisar började undra. Men dagarna gick och det verkade tillslut som att detta skitsnack äntligen började avta.
 
Så en tidig morgon när min lillebror, mig helt ovetandes, väntade besök av sin kompis höll vi (jag och min lillebror), som ganska vanligt dåförtiden, på att jävlas med varandra. Så ringde våran hemtelefon och mamma var ute i trädgården. Min lillebror sprang ut med telefonen och jag ställde mig på vakt vid dörren för att slita upp den såfort jag såg skuggan av min lillebror utanför. Sagt och gjort. Jag hoppade fram, gormande som en jävla dåre, i bara nattkläder (och här snackar vi ingen heltäckande pyjamas direkt) och tog ett stadigt grepp om.. ja, såklart.. MIN LILLEBRORS VETTSKRÄMDA KOMPIS. Inte nog med det: Runt min hals dinglade ett fullt synligt halsband med namnet på min kärlek (och alltså också namnet på den här killen). Min lillebrors kompis slösade självklart ingen tid, utan spände på sekunden ögonen i bokstäverna som formade hans namn, gapade och stirrade misstroget. Gissa om jag inte hörde slutet på deras falska anklagelser under det följande året heller?

Skrivet av: Belial

Kommentarer
Postat av: Sara

gah jobbigt det där :-/

2008-12-04 @ 14:48:48
URL: http://smuppra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0