Vart sitter kjolen?

Jag jobbar extra på en restaurang och där är utstyrseln väldigt strikt. Det är vit skjorta, svarta strumpbyxor och svart kjol som gäller, inget annat! Jag hade jättemycket problem med att hitta en bra kjol med tillslut gjorde jag ett fynd! Köpte två stycken för att det var ett riktigt klipp. När jag testade kjolarna fick jag ta en XS för att det inte skulle bli en ful s k "flärp" där bak vilket resulterade i att kjolarna blev jättetighta och såg ganska konstiga ut framifrån men med tanke på att jag har ett förkläde som täcker framsidan av låren så var det inget större problem.

Senare samma dag var det dags för jobb! Jag hade självklart på mig en av de nya kjolarna men passade på att använda mitt sista par av de supertunna nylonstrumpbyxorna från H&M (tjejer, ni vet vilka jag menar, de man bara kan använda en gång!).

När jag jobbar så går jag in i mina arbetsuppgifter, inte alltid det bästa när man jobbar på restaurang men iallafall.. Jag var så inne i mina egna saker så när en servitris mumlade något till mig så hörde jag inte riktigt vad hon sa så jag vände mig förvirrat om precis i dörröppningen mellan köket och restaurangen och frågade "Va sa du?" Hon tittade på mig och sa lite högre: "Du bör nog dra ner din kjol lite grann"

Det första jag gör är att ta mig på baksidan av låren - ingen kjol. Jag gick uppåt med händerna - ingen kjol. Jag fortsätter uppåt igen och efter nääästan halva rumpan så att säga känner jag kjolkanten. De som satt närmst öppningen tittade på mig och jag blev riktigt röd i hela ansiktet! Det pinsammaste var ju trots allt att jag gått helt ovetande i okänd tid!! Jag drog snabbt ner kjolen (eller ja, så fort jag kunde, den var ju svintight!) och sen gick jag och drog i kjolen heeeela kvällen. Var inte riktigt lika inne i mina uppgifter, min fokus låg någon helt annan stans!

Skrivet av: Josephine

Kommentarer
Postat av: S.

Hahaha! nej gud vad pinsamt..

2009-12-24 @ 11:10:30
Postat av: Carolin Rosman

Hej, jag är grundaren av Vi som älskar Mjukisbyxor på Facebook och i min prviata blogg så har jag något som heter dagens blogg(du kan ju gå in å läsa!) . Du kommer nämligen bli dagens blogg , det var någon som tyckte att du skulle få mera uppmärksamhet vilket jag håller med om, å jag behöve lite info om den som grundare denna blogg osv :)tacksam för mailet så fort som möjligt!

//C.Rosman

2009-12-30 @ 16:59:51
URL: http://fotografrosman.webs.com
Postat av: -Stjärnan ♥

Klockrent pinsamt!!

2010-01-07 @ 14:37:50
URL: http://amaizon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0