Moped-trubbel

Det va en vanlig tisdag, vi hade precis slutat skolan för dagen (gymnasiet) och jag åkte hem.. Loggade in på msn för att kolla om någon ville åka med mig till stan och shoppa lite kläder. När jag loggat in så hittade jag en kompis på msn som va online och frågade vad hon skulle göra idag. Hon svarade bara att hon inte visste, och jag frågade då om hon ville följa med mej till stan. Hon frågade hur vi skulle komma ner, jag sa att vi tog min moped för jag orkade inte ta bussen. Vi åkte ner 1 timme efter att vi pratat jag hämtade henne hemma hos sig. Vi åkte ner parkerade mopeden utandör H&M, och jag låste då alltså mopeden så inget skulle ta den!  , När vi shoppat klart skulle vi gå ut låsa upp mopeden och åka hem till mig.  H&M ligger mitt inne i stan. Vi parkerade precis utanför och sedan när vi skulle köra hem. Så tänkte jag nte så mycket och bad min kompis hoppa upp på mopeden.

Hon satte sig och jag gasade så klart så vi kunde åka. Jag hörde då ett krasslande högt ljud och kände att mopeden inte åkte iväg. Jag bad min kompis hoppa av mopeden, samtidigt som jag sa det såg jag att alla kollade på mej o min kompis + min moped..Jag gick av mopeden när min kompis hoppat av och såg att jag råkat snöra in hela låset i mopedens hjul! Jag va då tvungen att sätta mej ner och lirka upp det medans folk stirrade och små flinade.. Jag fick efter ngn minut efter upp låset och kunde köra vidare hem med min kompis där bak.

Skrivet av: Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0