Någon vit lögn

När jag var liten hade jag en vän som var väldigt "på". Han ringde ofta, alldeles för ofta.. så pass ofta att man då och då inte orkade med honom överhuvudtaget. En söndag ringer han och vill göra något. Jag hittar snabbt på någon vit lögn om att jag måste städa mitt rum hela dagen. Ett rum han VET alltid är städat. Han ger sig därför inte i första taget, men snart inser han att inget kommer hända.
 
Efter någon timme ringer jag en annan vän. Vi bestämmer oss för att göra något. Snart är vi på en buss intill stan. Efter en station eller två kliver vem på bussen? Jo, kompisen som var väldigt "på". Han sätter sig brevid oss och jag måste förklara att det gick snabbt att städa rummet och dyligt.
 
Blicken han hade på mig under den resan var inte rolig och ja, det var pinsamt om inte annat.

Skrivet av: GeorgVanHalen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0