Kvällsbus

Jag och min sambo har 4 hundar, varav hund 1 & 2 går utmärkt med alla hundar, men hund 3 & 4 har inte lika lätt för alla. Vi var tillsammans ute på sista kvällsrundan med hela flocken och planen var att släppa dem i en stor hundrastgård som ligger nära oss. När vi kom fram var där redan några andra hundar så jag gick in med hund 1 & 2 då de, som skrivet tidigare, fungerar med alla. Min pojkvän avvaktade med hund 3 & 4 och valde att gå omkring lite runt ett stort buskage i närheten så hund 3 & 4 kunde slappna av och göra vad de skulle.


Jag stod och pratade med andra hundägare på rastplatsen, ni vet - allmänt hundsnack. Plötsligt började min sambo att telefonterrorisera mig och jag blev mer och mer irriterad. När jag till slut svarade så säger han med panik i rösten:
"Något hemskt har hänt!! Jag försökte leka med "hund 3" och nu har det hänt något!"
Jag blev ju skräckslagen och började fråga vad som hänt! Då förklarar han, nästan gråtfärdig:
"Jag skulle böja mig ner och ta en pinne och mina byxor sprack!!! Jag står och fryser pungkulorna av mig, OKEJ?!"

Jag kunde såklart inte hålla mig för skratt och fick be om ursäkt till hundägarna för att avbryta mitt i snacket men jag var tvungen att gå. Min sambo var inte glad, han frös och hela kvarteret fick se hans limegröna kalsonger den kvällen.


Skrivet av: Carla Schmeyer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0