Vad exakt ska vi köpa?

Frugan min tjatade om brownies. Flera gånger.
 
Till slut frågar jag min son: "Okej. Vill du hänga med till affären med pappa?"
 
Eftersom jag numera är hans substitut till den tecknade Buzz Lightyear, svarade han givetvis ja utan att blinka. I hissen frågar han vad exakt vi skall köpa i affären. Jag svarade ganska snabbt att vi bara skulle ned och handla lite hästbajs (ja, jag orkade liksom inte med en diskussion i stundens hetta, och ville få sonen att skratta).

Väl i affären tar jag den där lilla inpaketerade kartongen som prasslar. Jag handlade ingenting annat, då brownies var det enda vi tydligen behövde. Väl vid kassan står en kvinna i de 30 åren framför oss i kön.
Hon ser att en sliten pappa bara handlar brownies. Hon ser också en hyperaktiv hoppande saltomortalgrabb på 3,5 år som är duracellkaninens försvunna tvilling.
 
Kvinnan ifråga halvböjer sig ned mot grabben och säger: "Vad skall pappa och du äta för något gott idag då?"

Grabben kontrar projektilsnabbt: "Hästbajs".

Skrivet av: Kotteby

Kommentarer
Postat av: Sara

Självklart, barn alltså. Förhoppningsvis förstod kvinnan men ändå pinsamt för pappan...

2008-11-15 @ 14:10:45
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Fia

hahaha

2009-01-06 @ 16:58:06
URL: http://sofiakatarina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0