Titta upp och fråga sen!

Jag började läsa väldigt tidigt och gick omkring och läste på allt. Allt som fanns att läsa på, brochyrer, böcker, afficher m.m.
 
Så en dag när jag var kanske 7 år så skulle jag följa med mamma till apoteket. När vi kom in så var det riktigt lång kö så vi ställde oss i den direkt. Tillslut blev jag ju otålig (en sprallig 7åring och långa köer är ingen bra kombination) så jag började gå runt i butiken och såklart började jag läsa på alla brochyrerna. Jag fick reda på en del under min upptäcksfärd: hur man blev av med fotsvamp, hur man blev av med dålig andedräkt och andra saker som för en 7årig unge tycker är jätteintressant! Tillslut kom jag fram till en brochyr som jag inte riktigt förstod. Det stod något med "vårda ditt underliv" eller något. Jag blev för nyfiken så jag tog med mig brochyren bort till mamma som fortfarande stod i den jättelånga kön. Medans jag gick fortsatte jag läsa i brochyren. Jag var inte speciellt tyst och försiktigt av mig när jag var mindre så när jag kom fram till mamma så gapade jag (utan att själv riktigt förstå hur högt det lät och hur lång kön var) "mamma, vad är mitt underliv för något?", sedan lyfte jag blicken och tittade på mamma, det var bara det att det inte var mamma som tittade tillbaka, utan en skrynklig gammal gubbe! Hela kön tittade på mig och skrattade medan jag tyst, röd i huvudet, backade bak till mamma.

Skrivet av: Ellinor

Kommentarer
Postat av: Jessica

kikar in och säger hej!

2009-03-03 @ 03:55:27
URL: http://babybabybaby.blogg.se/
Postat av: Sara

naaaw :-/

2009-03-03 @ 08:41:54
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Linda Q

hahaha! alla föräldrars mardröm skulle jag tro.. aahh

2009-03-04 @ 16:13:43
URL: http://themakeupartist.bloggerska.se
Postat av: Helena

Hahaha! Nästan mer pinsamt för mamman!

2009-03-06 @ 12:32:33
URL: http://avenfluganharetthjarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0