Stackars Carin!

Eftersom min mamma är albansk och pappa svensk, så pratar jag nästan bara svenska med med mina föräldrar. Men när vi åkte ner till mammas hemland för att träffa släkten, så försökte jag vara duktig och visa att jag också kunde tala albanska fast inte lika bra som mina kusiner.

En kväll så sitter både moster, och mormor och mamma och jag snackar hos mormor i hennes vardagsrum om allt möjligt. Då frågar plötslig moster mig hur jag har det i Sverige och vad mina vänner heter…

-  Jag svarar på albanska att jag har det bra och att en av mina närmaste vänner heter Carin. Plötslig märker jag hur tyst alla runt omkring blir efter jag sagt det, mormor och moster byter blickar med varandra och mamma ser alldeles generad ut och säger inget.


- Förlåt vad sa du? Frågar moster mig igen.


- Ja, en av mina närmaste vänner i Sverige heter Carin. Det jag inte visste då var att Carin betyder kuk på albanska. Så jag hade sagt att min vän hette kuk. Varje gång jag åker dit ner så brukar de alltid ta upp detta och skämta med mig. Jag skäms så otrolig mycket över detta ännu idag!

Skrivet av: Erika

Kommentarer
Postat av: Emma

Något pinsamt x) men nu vet jag vad man ska säga i stället för k*k :P



Gå gärna in på min blogg och läs min blogga :)

Just nu kan du välja vad jag ska skriva så missa inte chansen :D



Kram

2009-10-30 @ 14:15:01
URL: http://emmabeata.blogg.se/
Postat av: linda

HAHA gud vad pinsamt. Men ändå roligt att ni kan skämta om det nu :)

2009-11-28 @ 20:28:18
URL: http://buehue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0