Ha aldrig för bråttom i en simhall!

Detta hände för ganska så längesedan. Som liten så simmade jag och jag var ganska duktig. En gång efter en träning så duschade jag och några till av oss (uppenbarligen!). Jag tog det lugnt och skulle se vad klockan var för att kunna se hur mycket tid jag hade för att byta om. Jag insåg att jag hade bråttom! Jag snabbade på och gjorde det största misstaget man kan göra i en simhall med halt golv. Jag sprang! Utanför ducharna låg alla skåpen och för att komma dit var man tvungen att gå tre trappsteg, de var hala! Jag tänkte mig inte för och sprang, invirad i endast en handduk.

Jag hann inte längre än till första trappstegen förrän jag halkade. Jo, jag halkade! Fullt med folk ute i omklädningsrummen och jag ramlade. Och jag tappade handduken! Jag trodde att jag skulle dö på plats, ville bara sjunka igenom golvet och försvinna. Tror aldrig jag plockat upp något så fort som den gång, när jag plockade upp min handduk. Vad jag minst av allt visste då var att en kille jag senare i livet skulle bli tillsammans med och vara det i två år stod utanför, han och alla hans snygga killkompisar. Lyckat eller vadå? Ni kan ju tänka er vad han skrattade när jag berättade att det var JAG som hade ramlat, och inte vilken tjej som helst.

Sedan den dagen har jag gått i simhallen, tagit det lugnt. För jag tänker fan heller tappa handduken igen!

Skrivet av: Josephine

Kommentarer
Postat av: Linda

hahaha klockrent=D

2008-11-11 @ 14:11:24
URL: http://tornrosas.blogg.se/
Postat av: S

Hahaha, fyfan vad illa!

2008-11-11 @ 14:27:25
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Emelie

hahahah, fan va roligt!

2008-11-11 @ 17:11:15
URL: http://emeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0