Morgonkaffet är ett måste!

-piiip piiip piiip! Hm morr! Måste väckarklockan ringa redan?!? Somnade ju nyss!

Sträcker på mig-Aj aj..värken från min whiplasch skada hadde inte lagt sig ens lite under den korta tid jag fått sova och "kaffe nerven" vaknar till liv i mig. Ja ja, fin början på denna dagen....*gääääsp* Upp och hoppa och i gång med bryggaren..morrar lite åt att grannen släppt ut sina galna jyckar i deras trädgård - där va de lugnet slut! Jag hoppar i morgonens mjukisoutfit medans ja väntar på att kaffet ska bli klart. morrar fortfarande åt att grannens galna hundar (3st bjässar) gapar o skäller o härjar runt. hmpf! Vid de här laget bråkar "kaffe nerven" med mig ordentligt och hotar mig med migrän, ännu sämre humör och massa annat jobbigt om den inte får kaffe inom kort! Slänger ett öga åt kaffe bryggaren då den vid de här laget brukar vara färdig... upptäcker då att FAAN! Jag missade i min morgontrötta upprördhet att trycka på knappen! Ja ja! Jag trycker på knappen och får vänta.. väntan känns otroligt lång..

När väl bryggaren bryggt klart så ska jag gå ut och sätta mig på trappen för att få en lugn stund ihop med morgonkaffe o en cigg, men i samma sväng som jag öppnar vår dörr hör grannens hundar de och kommer rusandes mot staketet, hoppandes o skällandes...(precis som dom gjort alla andra gånger dom fått tillfälle till det.).  Ska tända ciggen...tändaren krånglar,hundarna skäller och hoppar mot staketet,tändaren vägrar att funka... och då brast det. NU RANN BÄGAREN ÖVER! Jag kastar mig upp går med bestämda steg mot grannens hundar, jag talar om för dom så högt och argsint jag bara kan: Att nu e de nog! Frågar dom om de e för mycket begärt att tre vuxna hundar ska klara av att knipa käften, vart deras uppfostran tagit vägen? om dom inte kan fatta bättre än att de e det sista grannar ska behöva stå ut med en morgon som denna!

-Mitt i utskällningen "känner" jag bara att jag inte är själv här ute...
blickar mot grannens hus gavel - och där står fröken hundägare!
-Aj då!

Jag vände om och gick o satte mig på trappen igen,gav tändaren ett nytt försök..och -vips! Helt plötsligt funkade den!?!

Bättre blev de ju inte av att dom andra grannarna fått höra detta.....numera får man höra på morgonen:
-tjenare,eller vänta lite....har du fått i dig din kaffe än?

Skrivet av: Mimmi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0